Stránky

pátek 15. března 2013

Beauty boxy - bilance a zamyšlení

Už zhruba půl roku se i v České republice dají pořídit beauty boxy. Asi všichni víte, o co jde, a tak nemá smysl se o nich rozepisovat. Kdo by náhodou nevěděl, použije můj oblíbený vyhledávač.

Na českém trhu jsou v současnosti tři krabičky krásy. Ladybox, který byl první, Senzabox, který se vychytrale svezl na vlně lejdyboxí propagace a prý je ještě nějaký třetí, jehož název neznám a ani nechci - evidentně to moc s marketingem a sociálními sítěmi neumí a těžko mi nabídne to, co jsem od předchozích boxů marně čekala.

K dnešnímu datu jsem si koupila dva Senzaboxy a tři Ladyboxy, březnový by se měl pomalu vydávat na cestu mým směrem. Měla jsem objednaný i slavný prosincový Senzabox a ještě dnes si gratuluju k tomu, že jsem ho zapomněla včas zaplatit. I když teď nemůžu vyprávět o tom, jak jsem si také pořídila edici, která se stala téměř legendární a komunikační faily, kterých se tehdy lidé z týmu Senzaboxu dopustili se dodnes používají při marketingových školeních krizové komunikace se zákazníky jako příklad, jak se to FAKT nedělá. Ale to jsem trochu odbočila. Dohromady jsem za boxy dala asi 1500 Kč a ostatní vydání jsem pečlivě sledovala na webu.

Co jsem od boxů čekala


Jelikož sice nemám úplně hluboko do kapsy, přesto se mi nechce dávat vyšší částky za kosmetiku, která mi nakonec nesedne. A protože nejsem zas tak bohatá, abych si kupovala levné věci, s radostí jsem přivítala možnost objednat si beauty box, který bude obsahovat high endovou kosmetiku buď v plném nebo zmenšeném balení za zvýhodněnou cenu, abych si ji mohla v klidu ozkoušet. Protože vzorky, které jsou k dostání zdarma v lékárnách a parfumeriích k pořádnému otestování nestačí. Myslím, že tento přístup měla ze začátku k boxům většina zákaznic.

Co mi boxy skutečně daly

- Z obsahů boxů obou značek jsem se utvrdila v tom, že se některým drogerijním značkám vyhýbám opravdu správně, např. odličovač Greenline nebo jak, micelární voda Lirene - oba produkty za cca 70 Kč, fakt něco, co se bojím koupit, abych zbytečně nevyhodila celé jmění!

- Zjistila jsem, že se na trh s kosmetikou s katalogy typu Oriflame a Avon a jiných obskurností snaží dostat další značka, která chce vydělávat na bydlenkách a upocených maminách na mateřské, jménem Fleur de santé a snaží se o to infikováním všech beauty boxů, katalogem, který vypadá jak z 90. let a odstíny kosmetiky typickými pro tutéž éru. Když jsem byla ještě v pubertě, dostala jsem od kohosi oční stíny této značky a větší kosmetický shit jsem snad nikdy předtím ani potom nevlastnila - pigmentace byla nulová (hnědé a modré stíny barvily téměř stejně) a taky dost smrděly. Možná jsem jen negativně poznamenaná tímto zážitkem, ale fakt si mě nezískali a jestli v březnovém Ladyboxu budou zase, budu ječet.

- Hydratační krém od Sans Soucis je plný parabenů a pleť se mi po něm ucpává ještě víc než po hutné Nivee (jak se to skloňuje?) z plechovky za pár kaček.

- Do krabičky krásy patří potravinové doplňky pro kuřáky?? Asi podle logiky, že kdo utrácí za věci, co skutečně nepotřebuje (cigára), vyhazuje i za krabičky krásy, protože je to téměř totéž.

- Zjistila jsem, že existuje celkem fajn česká přírodní kosmetika Nobilis Tilia, která stojí jen o trochu víc než drogerijní, fakt luxus...

- Můj názor, že přírodní značky mají dobrou pečující, ale tragickou dekorativní kosmetiku (snad krom pudrů, tvářenek a rtěnek) se potvrdil.

Atd...

Shrnuto a podtrženo

Mé povědomí o luxusní a kvalitní kosmetice se díky boxům nezlepšilo ani o trochu. Obzory se mi rozšířily jen  ohledně středně drahého a povětšinou drogerijního zboží, které se rozhodně nakupovat nebojím a taky to často dělám i bez boxů. Mám taky šuple plné věcí, co mi nesedí, protože bych si je po pouhém prostudování etikety nekoupila ani ožralá.

Každá zkušenost něco stojí. Já jsem vyhodila oknem 1500 Kč, za které jsem si mohla pořídit svou oblíbenou řasenku od Heleny Rubinstein a Ysl Touche Éclat, jejichž koupi oddaluji kvůli jejich ceně. Ó jak jsem byla blbá. Pokud mě ani poslední Ladybox nepřesvědčí, končím s krabičkami krásy jednou provždy a budu si měsíčně odkládat podobnou částku a jednou za čas ji utratím v parfumerii za něco, co opravdu chci.

Ještě by mě celkem zajímalo, jaká je vlastně motivace lidí, kteří krabičky krásy v Česku prodávají? Mám takový dojem, že se na tom moc zbohatnout nedá.

A jak to máte s beauty boxy vy?

5 komentářů:

  1. Já jsem z boxů stále nadšená, i když ne vždy se mi trefěj do vkusu. Objedávám jak Ladybox, tak i Senzabox.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To je dobře. Díky vám všem, co to kupujete a dokumentujete o nic nepřijdu. :)

      Smazat
  2. Milá Anno, náhodou jsem Vás dnes objevila a ryčím nadšením. Ladybox a Senzabox už mi nesmí do baráku. Nebo oni vlastně jsou teďka čersvě sezdáni, neustále to na mě skáče na facebooku, že jsou Just married. No jo. Přesně ve stylu filozofie - nekoupím tři boxy, protože jsou mi stejně na nic jsem si zakoupila parfém. :-)

    OdpovědětSmazat
  3. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

    Výměna kdekoli Váš čas je drahý. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    Otevřené obchody na eToro - 227,651,647

    OdpovědětSmazat

Jsem moc ráda za vaše komentáře. :)