Stránky

pátek 9. srpna 2013

Levné vody ve spreji - opravdu se vyplatí?

V tropických vedrech, která panují, se každý snaží chladit, jak to jen jde. Čím dál oblíbenější jsou spreje s termální vodou, které se dají koupit v lékárnách a které, kromě toho, že jsou fajn, jsou taky docela drahé. V drogeriích se však dá sehnat jejich levnější alternativa a nabízí se otázka - připlácí se u lékárenských vod jen za značku a obal, nebo je mezi nimi skutečně nějaký rozdíl? A jsou skutečně o tolik dražší?

Koupila jsem a testovala jsem dva nejlevnější (a pokud vím jediné) drogerijní spreje s vodou. Od značky Balea z DM drogerie za 40 Kč a od značky Rival de Loop za 30 Kč. Už při pohledu na složení je jasné, že mezi vodami není rozdíl jen v ceně.








Složení

U Balea je složení jednoduché - voda a dusík, kterým je tam ta voda natlakovaná. Dusík se nachází i normálně ve vzduchu, takže je bezpečný.

U Rival de Loop je to o dost horší. Je tam sice voda a aloe, ale další dvě položky jsou už hodně na pováženou. Jsou to sorban draselný a benzoan sodný, E202 a E211. Podle stránek Seznam Éček se jedná o látky, jejichž výskyt se musí regulovat a druhá jmenovaná je dokonce potenciálně nebezpečná pro děti. Sorban draselný může způsobovat podráždění kůže a oči, alergické reakce, astma a poruchy chování - více zde. Benzoan sodný je ještě horší. Je nevhodný pro děti a v kombinaci s vitamínem C (který běžně konzumujeme) a s benzoanem draselným (což je konzervant, který se dá najít v některých potravinách) můžou vytvořit novou látku, která je karcinogenní. Také se má za to, že způsobuje dětskou hyperaktivitu, zhoršuje astma, kopřivku... Dokonce může poškodit DNA a způsobit Parkinsonovu chorobu - více zde.


EDIT: Právě jsem se vrátila z Hradu z Déemka, kde jsem pátrala po Balea sprejích s vodou, protože mě mé milé čtenářky v diskusi upozornily na to, že v jejich sprejích se vyskytuje více látek a že je štípou v obličeji. V drogerii jsem ale našla jen ten, který má ve složení vodu a dusík. Ochotná (bez ironie!) prodavačka mi řekla, že se ty spreje začaly dovážet před pár měsíci trochu jiné a že už se vozí jen tyto. Takže vy, co máte složení jiné a nesedí vám, se už vody Balea nemusíte bát. Obyčejná voda vám to už dělat pravděpodobně nebude. Jen si nezapomeňte před nákupem zkontrolovat pro jistotu složení, abyste si nedonesly domů ještě nějaký ten starší kousek z doprodeje.


Shrnuto a podtrženo

Čtěte složení! U potravin jsme se to už jakž takž naučili. Možná kvůli takovýmto věcem jsou vaše dětičky pořád jako na pružince, i když jim kupujete jen bio potraviny a možná taky proto se vám stále objevuje krupička a kýcháte, i když hodně sportujete a zdravě jíte.

Dřív jsem si kupovala termální vodu ve spreji od La Roche Posay. Ve spreji jí bylo 150 ml a stála okolo 110 Kč. Vody Balea je uvnitř jen 75 ml a stojí 40 Kč, 150 ml by tedy stálo 80 Kč. Navíc bychom u Balea platili dvakrát za obal. Upřímně řečeno mezi Baleou a La Roche subjektivně nevidím rozdíl.  Ale až budu dělat v lékárně větší nákup, nějakou tu termální vodu si tam přihodím.

Jak to máte s vodami ve spreji vy? Používáte? A záleží vám na složení u potravin a u kosmetiky?

49 komentářů:

  1. Možno som divná ale mňa tá Balea na tvári trocha páli O.o A aj zloženie mám iné aj keď flaštička vyzerá presne ako na obrázku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? A poslala bys mi na mail fotku, prosím? Už jsem u někoho četla, že jim tam vadí sůl, která má být ve složení, ale já tam mám fakt jen vodu. Možná to teď změnili, nebo jich existuje víc. Každopádně toho jen vodového se bát nemusíš, na mou čest. :)

      Vymazat
    2. 50.shades.of.anana@gmail.com Díky!

      Vymazat
    3. Supr. Po práci to prozkoumám a půjdu se poptat do DM, o co jim jako jde. :D

      Vymazat
    4. Určite pri najbližšej návšteve Dmky sa pozriem na to zloženie :D

      Vymazat
    5. Tak jsem zpět a updatovala jsem článek. Díky moc za upozornění a za fotky!

      Vymazat
  2. Před 2 týdny jsem si koupila kvůli vedru v kanceláři tu vodu od Rival de Loop. Do včerejška jsem se jí stříkala jen výjimečně, zato včera vícekrát a udělala se mi vyrážka na pravé tváři, krku a levé ruce (???). Jedná se o úseky s malými vřídky a jemné začervenání, moc to nesvědí, ale vypadá to děsně. Dost jsem se vyděsila a usoudila, že za to může právě ta voda, protože jsem nejedla ani nepila nic neobvyklého + na sluneční ani jinou alergii netrpím, takže voda šla do koše. Zahájila jsem léčbu kalciovou mastí, takže se to trochu spravilo, ale dost jsem se naštvala.

    Tvůj článek mi jen potvrdil, že to složení asi nebude moc košer. Moc jsem ho při nákupu nestudovala, protože jsem si říkala, že přece výrobek musí být testovaný a certifikovaný. Příště nebudu škrt a půjdu rovnou do lékárny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ji na sebe vyšplíchala během dvou dnů, protože jsem cestovala přes poledne v těch 35 stupních vlakem a musela jsem pak použít inhalátor. Poprvé po třech letech - mám totiž mírné astma. Jasně, mohlo to být i tím vedrem, ale ta věc mi do domu prostě už nesmí. Ta Balea je kdyžtak v pohodě, ale není jí tam moc. Mé ekocítění mi už asi nedovolí si ji koupit, protože se těma obalama vyrábí zbytečně moc odpadu. Možná tak ještě do letadla, ale jinak už fakt asi jen lékárenské - o tolik dražší to v konečném důsledku není a navíc to má být minerálka.

      Vymazat
  3. Já termální vody až tak moc neřeším, občas jsem měla od Avene a bylo to příjemné(hlavně v MHD), to nepopírám, ale must have to není. Chápu, když je člověk namalovaný, že je to civilnější způsob osvěžení. Já se většinou snažím zchladit tak, že dám zápěstí pod studenou vodu a držím, dokud se mi neuleví. Dětem bych spíš obetřela obličej vlhkou žínkou než vodou ve spreji.
    Každopádně díky za výstrahu, kdyby mě náhodou chytl nějaký rapl a já chtěla vodu s Rossmannna koupit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já termální vodu používám celoročně večer před krémováním - žehlí mi to drobné vrásky. Funguje tak teda i ta prachsprostá Balea, zlepšuje to hydrataci.

      Vymazat
    2. Mě to napadlo používat jen pod oleje, ale vidíš, můžu dostřikat zbytek i tak.
      Teď po sobě čtu ten první komentář a s Rossmanna mě strašně bije do očí. Slabá chvilka, či co.

      Vymazat
  4. tyhle obyč vody bych si asi nekoupila, hlavně teda tu druhou, když vidím to složení, jako proč to tam je??! používám termální (střídám LRP, Vichy, Avene) a jednak dobře zafixujou líčení, osvěží a večer si je dávám po odlíčení, kdysi mi to poradila lékárnice, že tím ta pleť hezky vstřebá ty minerály. a objevila jsem novou značku Uriage, taky tu jejich term. vodu zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip na novou značku. Taky vodu používám večer. O blahodárném vlivu minerálů teda nic nevím, ale vyhlazuje to pleť, jak píšu výše Tuttobene.

      S těma éčkama v Rival de Loop - těžko říct. Jsou to konzervanty, tak je to asi daň za to, že tam přidali aloe, která tam mimochodem není vůbec cítit. Udělali by líp, kdyby se na to vykašlali. Zajímalo by mě, jestli to se stejným složením prodávají třeba Němcům a jestli jim to kupujou.

      Vymazat
  5. Teď v těch vedrech jsem vyzkoušela obě - nezkoumala jsem složení, zaplula jsem do nejbližší drogerie (jednou DM, jednou Rossmann) a koupila si ji. Nejdřív jsem měla Baleu, ta mi vyhovovala ve všech směrech - lehce rosila, osvěžila, nerozmazala řasenku. Teď mám tu z Rossmanna a moc nadšená z ní nejsem - jednak moc nemlží, spíš stříká, ale hlavně mám pocit, že mi po oschnutí zbyde na kůži nějaký povlak, nebo spíš krustička. Myslela jsem si, že mi bude víc vyhovovat, když je v ní přidaná aloe, ale je to spíš naopak. Příště půjdu pro Baleu, nebo pro nějakou lékárenskou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, tak to bude asi ještě kus od kusu. Krusta na mě nezůstala, ale začala jsem se dusit. Tahle "levná" věc se bohužel nevyplatí.

      Vymazat
  6. Já mám termální vodu od La Roche Posay, tyhle levné z drogerie bych se asi bála koupit.. no ale stejně ji skoro nepoužívám :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus si ji večer nastříkat na obličej před aplikací krému. Se mnou to dělá divy. A v dobrém! :)

      Vymazat
  7. Jsem spíše pro ty termální :-)

    A taky bych tě ráda pozvala na moji giveaway: http://lifeenthusiasm.blogspot.cz/2013/08/giveaway.html#more

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ty na oplátku mrkni na mou, odkaz je vpravo nahoře. ;)

      Vymazat
  8. Ten Rival jsem minulý týden hledala v Rossmannu a nenašla, no teď jsem za to docela ráda :) Na osvěžení používám květinovou vodu od Saloos - čistý destilát z květů pomerančovníku a 2 % alkoholu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo po té vodě už chvíli pokukuju. Netluče se to moc s parfémem?

      Vymazat
    2. Vůbec ne, není moc voňavá a cítím ji jenom chviličku.

      Vymazat
  9. Mám ten sprej Balea (pravda, není kupovaný letos) se složením: voda, mořská sůl, phenosyethanol, ethylhexylglycerin, oxid křemičitý, dusík. Pro mě to bylo zklamání, divně mi to lepilo na obličeji. Ještě dám šanci termální vodě Avéne, ale myslím, že bez těchto "vod" můžu žít. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá to, že změnili složení, nebo jich prodávají víc. Odpoledne se vydávám na průzkum do terénu a zjistím, kde je pravda!

      (To jsem napsala, aby to vypadalo, že jsem akční hrdinka, co se vydává řešit příběhy bezpráví a udělá pro své čtenáře vše a hned. Ve skutečnosti nám došlo mýdlo a hajzlpapír, takže do drogérky stejně musím. :D Ale pro své čtenáře toho opravdu udělám hodně a ráda!)

      Vymazat
    2. Tak jsem zpět a updatovala jsem článek. Díky moc za upozornění a za popis složení. Vypadá to, že mořská sůl a další záhadné ingredience jsou už minulost.

      Vymazat
  10. Balea je stejně best, levná a kvalitní:-)

    Kdyby ses chtěla kouknout na můj blog, budu ráda:-) http://havlikovakarolina.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  11. Nepoužívám, příjde mi to zbytečné. Vždyt vyjde na stejno když si dám vodu z kohoutku do rozpašovače ne? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to zní jako dobrý nápad. Pro mě má jen dva háčky - v Brně nám teče z kohoutku vápenatý polotekutý vodní kámen, který mi pravidelně co měsíc ucpe i varnou konvici, takže rozprašovač by na tom nebyl o nic líp a za druhé - kdepak se dá sehnat lahvička s rozprašovačem? To se ptám bez ironie, fakt mě to zajímá. Viděla jsem je akorát na nějakém e-shopu za strašlivé peníze a z ebay se bojím, že to bude nějaký jedovatý čínský plast.

      Vymazat
    2. Aaha :/ Já i přítel dáváme vodu do lahvičky od čehokoliv co má ten rozprašovač - jen pořádně umýt/vymýt :)

      Vymazat
    3. Ja mám rozprašovač z ružovej vody.

      Vymazat
    4. Tak teď už si tu růžovou vodu musím koupit, je to jasné! Zatím jsem měla v rozprašovači jen lak na vlasy a ten je z toho cítit i po umytí v myčce, fujtajbl. :)

      Vymazat
    5. Fľaštička z ružovej vody je sklenená, takže nesmrdí, neboj :)

      Vymazat
    6. Jsem už starší ročník :-) a pamatuju si dobu, kdy tady tyhle věci ještě nebyly. Utkvělo mi, že kandidátky na MISS (někdy v letech snad 1995, 1996) tehdy někde říkaly, že pro tyto účely používají minerálku. :-)

      Vymazat
    7. presne tak, ja si na sebe strikam obycejnou Magnesii a nemusim kupovat nic dalsiho.

      Vymazat
  12. Tak ja som kedysi používala Avene, ale časom mi začal práve vadiť ten blbý hnací plyn - dusík. Takže som prešla na Evian v rozprašovači :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co je blbého na dusíku? 78 % toho co dýcháme, je dusík. :)

      Vymazat
    2. Našťastie len 78%, čistý N by nás udusil :)) pravdupovediac neviem, čo je na ňom blbé, ale začala som mávať podráždenú pleť a dermatologička mi povedala, že niekomu môžu dusíkové spreje vadiť. Tak som prešla na jednoduchšiu formu, Evian, Vittel alebo hoci aj Magnesia do rozprašovača a je to super :)

      Vymazat
  13. A já pořád v Rossmmanu smutně hledám tu Rivalku... no, už nebudu a frčím rovnou do DM :) :)

    OdpovědětVymazat
  14. Jednou jsem nějakou dostala k nákupu a neurazila mě, byla to ta La Roche. Ale jaksi mi nepřijde moudré platit za VODU ve spreji...tipuji, že třeba taková vybublinkovaná Magnesie možná udělá i lepší službu.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj,
    mám vodu od La roche i Rival de Loop a je fakt, že jsem se při čtení složení nejdřív vyděsila. Ale pak jsem spíš zkusila zapátrat včetně dotazu na mého přítele,který chemii vystudoval. No a prý to neni tak horký. Jsou to dva nejběžnější konzervanty, dokonce to můžem najít i v potravinách(jasně, tam ale najdem i maso bez masa),navíc ten první je dokonce schválenej pro bio kosmetiku, takže tak škodlivý asi nebude. Prý jsou tyhle dva konzervanty opravdu skoro ve všem a není prokázané, že by škodily,ten vztah s hyperaktivitou prý možný je,dle některých studií, ale taky se to neprokázalo. Takže bych úplně nespoléhala na některé stránky, kde se jen napíšou ty nejhorší možnosti, protože všechna éčka jsou zlo a všichni budeme hyperaktivní, když se nastříkáme touhle vodou:-)) Podle mě neni dobrý problém složení výrobků banalizovat, ale přehánět to taky neni cesta. Mně osobně by strašně zajímal rozbor vod od La roche a Vichy. La roche mám moc ráda, ale někdy si říkám, jestli si fakt nekupuju ,,jen vodu" a zda má v sobě aspoň ten inzerovanej selen ve vyšším množství:-)
    Měj se krásně
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za příspěvek. Možná jsem tam měla dopsat, že jsem na tohle opravdu přísná a ani v lednici se u mě v podstatě nedá najít nic než základní a kvalitní suroviny, takže se s "éčky" teď setkávám jen v kosmetice. A kroutím hlavou. :)

      Napsala jsem mail své kamarádce, která teď končí doktorát z biochemie a tam mi odpověděla, že je to, cituji, "svinstvo" a že by to na sebe dala jen pokud by opravdu nebylo zbytí. :) Což byl víceméně i můj výchozí postoj. Když se to dá sehnat bez přidané chemie, koupím si tu méně "jedovatou" věc.

      Já jsem se rozhodla se na ty kupované vody ve spreji už vykašlat. Koupila jsem si teď květinovou vodu od Saloos a až dojde, do spreje poputuje Magnesia a hotovo. :)

      Vymazat
  16. Podľa mňa platiť za obyčajnú vodu v spreji je ale že úplna hovadina. Zoberiem nejakú starú fľaštičku od spreja alebo niečoho, dám tam vodu a mám. Je to lacnejšie. Viem čo to obsahuje a nestojí ma to resp nič ;) Voda v spreji je podľa mňa úplna zbytočnosť na ktorej sa iba zarába.

    OdpovědětVymazat
  17. Pokaždé, když do Rossmanna, chci si tu jejich vodu koupit a pokaždé ji nemají.. nebo jí nemůžu najít! Já mám zatím jedinou zkušenost s vodou Avéne, která byla jako dárek k časopisu. Zhruba v půlce mi došel hnací plyn (či co) a už nešplíchá.. ale voda je příjemná, to jo.
    http://wonderfull-today.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  18. Já jsem měla pouze jednou takovouto vodu od baley a musím říct,že je skvělá��kamarádka ji taky kladně ohodnotila����

    OdpovědětVymazat
  19. Vichy voda ve spray je pro mne řadu let v pořádku, tak jako jejich krémy 😊

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za vaše komentáře. :)