Stránky

čtvrtek 1. října 2015

Kam v Budapešti na kávu (a zmrzlinu ve tvaru růže), díl 2.

V Budapešti jsem častěji než na návštěvě u rodičů. Naposledy jsem odtamtud přijela před 3 dny a už přemýšlím, kolikrát tam ještě letos stihnu zajet. Tentokrát mám pro vás tip na skvělé místo na výbornou a levnou snídani, kavárnu s retro interiérem ze semdesátek, kavárnu s pražírnou a slavnou zmrzlinárnu, která se už probojovala i do českého vydání časáku Marianne (ehm). Kdo jste nečetli můj předchozí článek o kávě v Budapešti, mrkněte i na něj.

Mozsar Kavezo



Tuhle kavárnu miluju kvůli jejich snídaním. Za asi 100 Kč dostanete menu sestávající se z dobré kávy, pomerančového freshe, croissantu (někdy je máslový, někdy s nutellou uvnitř) a vajíček upravených dle vaší libosti. A celé to chutná úžasně. Pokud se necítíte, že to dokážete všechno do sebe nasoukat - což je obzvlášť po party někdy dost náročné - můžete to vyřešit jako my a místo vajíček si dát 2. croissant. Měla jsem tam i smoothie a bylo moc dobré. Vaří tam i jiná jídla, ale nikdy jsem je nezkoušela. Ale podle toho, jak umí snídaně, myslím, že budou boží. Příjemný bonus je rychlá wifi. Mozsar Kavezo najdete na ulici Nagymezo utca 21 kousek od vyhlášeného Instant Baru.

Gelarto Rosa



Gelarto rosa je slavná zmrzlinárna poblíž baziliky svatého Štěpána, co mimochodem žádná bazilika není. Adresa je Szent István tér 3 a pobočky na té ulici mají hned 2. Najdete je podle obří cedule na chodníku před vchodem. Dá se do ní strčit hlava a vyfotit se v ní, což jsem samozřejmě neudělala, ba ne, a už vůbec ne dookonce dvakrát...


Uvnitř stojí za barem 2 fešní kluci, které beztak vybrali kvůli vzhledu. Protože jsou roztomilí a do krámku proudí téměř výlučně holky a dámy. :) Zmrzlin mají hodně druhů a vypadají a chutnají luxusně. Já si dala mango a citrón s bazalkou, kamarádka slaný karamel a oreo.

Sedly jsme si i na kafe a pozorovaly cvrkot. Dorazila tam i skupinka 3 českých dam, které se nás ptaly, jestli jsme tam taky na základě článku ze záříjové Marianne. No, fakt ne. :) Skoro bych si tipla, že se dámy z Marianne inspirovaly o tom, jak o téhle zmrzlinárně psala Markéta z Eat, run, love. Tak či onak, tip u dam padl na úrodnou půdu a než jsme kafe dopily, byly zpátky na repete. Káva byla docela fajn, ale běžte tam kvůli zmrzlině.

Café Alibi



Café Alibi je poblíž Calvín tér na adrese Egyem ter 4. Hned vedle božího hummus baru, btw. Interiér je takový příjemně dřevěný a retro - mrkněte na odkaz. Celá kavárna je krásně útulná a nádherně voní kávou. Jídlo je mimochodem taky nářez. Měla jsem tam risotto a bylo jedno z nej, co jsem kdy ochutnala. A na risotto jsem já pes, už jsem ho v nejedné restauraci vrátila. V Alibi mají taky slušný výběr pálinek (něco jak naše slivovice). Pokud je venku pod 15 stupňů, doporučuju dát si malého frťana pro zahřátí.

Taskarádio espresszo

zdroj
Taskarádio espresszo je jen pár kroků od Café Alibi. Adresa je Papnövelde u. 8. Mají snídaně a klasickou nabídku s kávou a limonádama a tak. Ale kvůli tomu se tam primárně nechodí. Nejvíc na kavárně táhne interiér. Bakelit, sedmdesátky a retro hudba, to chcete. :)

Zase někdy příště se můžete těšit na další tipy. Tentokrát chystám článek o jídle.

3 komentáře:

  1. To zní skvěle, já už tam konečně musím jet!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Už se těším, až se do Budapešti zase vypravím. Považuji ho po Berlínu za jedno z nejhezčích evropských měst. Má krásnou historii, noční život, architekturu a já nevím co všechno. Jen teď musíme vyřešit konsolidace hypotéky a doplatit byt. Jinak se nevyhrabeme z dluhů. Do té doby jsme si řekli, že šetříme a dovolenou raději oželíme. ;-)

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za vaše komentáře. :)