Stránky

úterý 7. října 2014

Případ zpackané "spolupráce" a mimochodem taky recenze

Nevím, jestli jste si toho všimli, ale kdysi jsem vám vyhrožovala, že se u mě konečně taky objeví "podplacený" příspěvek. Ale neobjevil a asi už ani neobjeví. Proč? Protože mě zásadně oslovují jen firmy, které si na tento druh marketingu najímají agentury, které jsou ve skutečnosti jeden chlap s firmou napsanou u sebe doma (CEO, Project Manager, Majitel webdesignového studia/whatever) a pár přidružených holek a kluků okolo maturity (copywriteři, analytici, programátoři, hahaha!). Mají diletantský přístup, komunikují za pomocí univerzálních e-mailů s pravopisnýma chybama, o presonalizaci nemluvě. Ale většinou mají na LinkedIN ve spojeních Jindru Fáborského. Chudák. :) Btw už jich mám pár na seznamu a budu se po nich koukat na Marketing festivalu a na konfrontaci se moc těším.

Z toho by jeden blil.

No nic. Na jednu jedinou z těch všech podivných nabídek jsem kývla. Protože moct si vybrat něco za pětikilo a pak o tom po pravdě napsat, mi nepřišlo jako nic, na čem bych se mohla spálit. Ó jak jsem byla blbá. Domluvili jsme se na zboží, to přišlo a já se ohlásila, že ho mám doma. Podle předchozí domluvy. Načež jsem obdržela následující e-mail:

Dobrý den,

děkuji za informaci.


Posílám instrukce k naší spolupráci:

- nezmiňujte v článku, ze jsme vam zasilku zaslali zdarma
- odkazujte z článku do e-shopu tadybylodkaz, určitě na produkt, který jste si objednala a pak i třeba do kategorie, ve které produkt je
- zveřejnete odkaz na článek na Facebooku
- vyfoťte produkt a dejte fotku na Instagram s odkazem na tadybylodkaz a hashtagem #tenobchod
- používáte Twitter? také se zmiňte o článku
- natočte video a dejte jej na YouTube s odkazem na tadybylodkaz, přímo na produkt, který jste si vybrala

Kdy můžeme recenzi očekávat?

Hezký den




Lol. Pak jsme se teda ještě chvíli dohadovali, pan CEO big boss se mi dokonce omluvil, že to po mně asi teda jako nemůže chtít, když mi o tom nedal vědět dopředu a dohodli jsme se, že zůstanem u původních podmínek. Ani jsem se pak raději nedívala, jestli jim na to někdo skočil. Jméno e-shopu neuvádím záměrně, protože to se holt může stát, že vás zastupuje někdo, kdo je tak akorát diletant a já nehodlám přispívat k té škodě, kterou jim tihle pseudolinkbuildeři asi napáchali. Hlavně by jim teda asi měl jako někdo říct, že blogy citační index moc nezvedají. Teda jako že vůbec.

Jedna z těch dvou věcí, co jsem chtěla, bylo tonikum od Weledy, které bylo kdysi v lejdyboxu ve vzorku a mně se za něj nechtělo dávat tři kila. Takže jsem se těšila aspoň na to, že si ho vyzkouším. No a když jsem ho po pár dnech vzala v koupelně do ruky, tak hádejte co? No jasně že bylo prošlé. Krom toho, že na něm teda chyběly popisky v češtině, což je ze zákona povinnost. Pan majitel digitální agentury mi teda ještě slíbil, že mi nechá poslat další, ale už jsem se nedočkala. Takže jsem celou tu "spolupráci" zařízla a tonikum si koupila za svoje, bře po tomhle všem jsem si potřebovala něčím zchladit čelo.

Nechápejte to prosím špatně. Já bych klidně ráda s někým spolupracovala (teda jako spolupracovala, co je na tom za spolupráci moc nechápu). Ale copak je to tak divné, chtít vědět dopředu podmínky a požadovat profesionální chování?

Weleda skincare čisticí tonikum 2 v 1




Mno a teď k té recenzi teda. Tonikum je takové hodně alkoholové, pronikavě voňavé - jsou tam silice - a čekala bych od něj viditelnější účinky, když už má takový efektní odér. Ale ono ne. Chová se to na kůži jako jakýkoliv běžný alkoholový čistič. Akorát je teda přírodní. Ale tři kila už teda za 100 ml tohoto znova nedám. Není špatné, ale poměr cena/výkon mě neuspokojuje ani trochu. Pokud máte mastnou pleť a chce se vám do něj investovat, klidně ho zkuste, do stropu však skákat nebudete. Jedinci s normální a suchou pletí by to mohli odskákat suchýma místama a ekzémem.

Tož tak.

Co říkáte na můj príma příběh? A máte rádi Weledu?


44 komentářů:

  1. Dobrý den, moc jste mě pobavila :). Jako tonikum se mi osvědčila studená voda. Nejjednodušší řešení bývají nejlepší. S pozdravem Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím. Vodu jsem taky praktikovala. Jenže doma nám teče hrozně tvrdá a občas mi to nesedne. A taky se neprodává v ťuťuňuňu balení, no. :D

      Vymazat
  2. to je síla, ještě to pošlou prošlý....

    OdpovědětVymazat
  3. Lol super spoluprace, nie? :D Prosle a nepredajne tonikum vymenou za presne cielenu reklamu na vsetkych socialnych kanaloch :D
    Ale verim, ze su blogerky, ktore by to brali a hrdo uviedli firmu do kolonky "Spoluprace" na blogu, lebo spolupraca je proste prestiz :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děsná prestiž. Budu holt loser, co se dá dělat. :)

      Vymazat
  4. To se ovšem vyplatí... :D Podmínky jsou teda docela děsivé, to, že pošlou prošlou věc, to je na mou duši děs. Doufám, že nějaké podobné marketingové bohy teda potkáš a trochu je potrápíš, tohle se totiž fakt nehodí... :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to v plánu. Lidi tam mají jmenovky, tak si je najdu!

      Vymazat
  5. No tak to nee, to je na mě moc! :D

    Tonikum mi přijde dost drahé na to, že má jenom 100 ml, a stejně už svoje oblíbené mám.

    OdpovědětVymazat
  6. Haha, pobavilo :D. Mě rozesmál e-shop hakuro.cz, který mi nabídl, že můžu napsat recenzi o jejich štětcích a dostanu za to 10% slevu do e-shopu!!! To je terno jako blázen :D! Recenzi za patnáct korun jsme ještě nepsala...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, na to si pamatuju. Jsem se docela urazila, protože napsali fakt všem kromě mně. České Hakuro je taky skvělý příklad, jak udělat brandu tak akorát ostudu.

      Vymazat
  7. no wtf... to je docela síla. já nějaké spolupráce mám, jsem za ně ráda, ale nikdy jsem se nesetkala s tím, že by mi diktovali nějaké podmínky! prostě dostanu produkt, buď podle výběru nebo nějaké novinky, co posílají všem a dle svého uvážení testuju! tohle bych jim taky hodila na hlavu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, takže normální firmy existujou, akorát píšou tobě a na mě zbydou ty... druhé. :)

      Vymazat
  8. no to snad není možné :D a ještě k tomu prošlý produkt, asi bych pak potřebovala mega účinný krém na vrásky :DD

    OdpovědětVymazat
  9. Takhle jsem se dlouho nepobavila, přesně proto, skoro žádné spolupráce nepříjmám... Ale tohle je vrchol drzosti a schálnosti...
    Jinak tonikum mám teď s výtažky z mrtvého moře a bomba :3
    Blondies z My Blond World

    OdpovědětVymazat
  10. Tak já jsem se zasmála:D Taky mi chodí emaily od děsně profesionálních reklamních agentur - za poslední měsíc mi 4x přišel email nějakého ostříleného marketéra, který dokonce ani neví, nač slouží předmět emailu, a místo toho, aby použil standardní "Nabídka spolupráce" či něco, z čeho člověk pochopí, o co go, odbyl předmět písmenkem "p". Lidská blbost nezná mezí.

    OdpovědětVymazat
  11. Aspoň o Tebe nemôže nikto napísať, že si ,,predajná devka" ako som to na jednom blogu čítala :-)

    Kaviareň u mačky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to já bych pro určité produkty klidně prodejná děvka byla. Jestli to tu zrovna čtete někdo z Chanelu: Haloooo, tady jsem!

      Vymazat
  12. Si pán dělal pr*el, ne? Fakt otřes, ale článek zase pobavil, to jo :)

    OdpovědětVymazat
  13. Cha! Kam se hrabe moje nabídka na recenzování pracího prášku! :-D Toto je fakt hustý, nečekala bych, že se to může stát - poslat někomu na recenzi prošlý produkt. :-/ Od Weledy vlastním zatím jen kosatcový krém, víc nic, ale ráda ji mám. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ty bys ten prací prášek určitě nafotila moc hezky. :)

      Vymazat
  14. Omg. To nechci ani vedet, kolik clanku jsem takhle cetla. Myslim, ze je docela fer u recenze zminit, ze je to darovane.
    Mne tedy prislo zatim jen to, ze mi daji 300 za clanek o pocitacove hre. Par dnu predtim jsem stejny clanek videla na jinem blogu a nechapala, az pak mi to doslo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mela jsem na mysli z tech pofidernich zalezitosti. Jinak mi toho prislo vic, ale to uz byly veci normalni a korespondujici s obsahem blogu.

      Vymazat
  15. Tak jsem se zasmala :D Ja nastesti mela zatim stesti jen na fajn spoluprace. Co mi ale vadi, tak kdysi mi prisla nabidka a pak ticho, nedavno jsem na danou znacku psala recenzi a opet nabidka, nerekla jsem, ze uz jednou mi psali a kyvla a zase ticho, cekam uz pres dva tydny :D
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne :) Mě nejde o ty produkty, sice mě nabídka potěší a ráda přijmu, když se mi líbí, ale hlavně ten princip a to chování. Sakra když už napíšu, tak pak to dokončím a ne že umlknu.

      Vymazat
  16. To je fakt sila.
    Inak toto tonikum mi vyhovuje, pouzivam ho na ranne ocistenie, mam uz asi tretie balenie :)

    OdpovědětVymazat
  17. Lidská drzost nezná mezí.
    Tonikum jsem zkoušela a nijak mi nenadchlo :-) pokožku nedrazdilo, ale po čase začalo divně smrdět, prošlé nebylo, ale radši jsem ho vyhodila.

    OdpovědětVymazat
  18. Veľmi pekný článok :) Taktiež dostávam podobné podmienky, ale neodpovedám na ne, pretože už som sa niekoľkokrát spálila :) Toto tonikum som mala tiež, absolútne mi nevyhovovalo a pleť sa mi tak akurát zhoršila :(

    ℓα ℒιcσrηe - ℒa vie est ℓa petite ℓicorne.
    Swimwear giveaway

    OdpovědětVymazat

  19. - nezmiňujte v článku, ze jsme vam zasilku zaslali zdarma

    -- A to by ses divila, která VELMI známá blogerka to ráda dodržuje. Ono se to možná nabízí tím, že je VELMI známá, že nám to má asi dojít, že to je opět spolupráce, protože ona vlastně už prakticky nic jiného nedělá. Ale je to ujetý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tuším, koho myslíš. Ale co, každý dělá, co umí. A já si píšu jen tak pro radost, tak to mám prostě hozené jinak. :)

      Vymazat
    2. která? prosím, prosím napiš to, abych věděla pro koho nehlasovat na blogerce roku.

      Vymazat
    3. A Ani, prosím, mohla bys napsat recenzi na younique moodstruck 3D fiber mascaru? Je to prý zázrak, a jak koukám na youtube asi to bude zázrak, je sice trošilinku dražší, ale bylo by fajn vědět názor někoho nezaujatého.

      Vymazat
    4. No když mi ji pošleš, s radostí. :D Ne, vážně, jak jsem kosmetická dě*ka, tak už jsem léta věrná řasence od Heleny Rubinstein Lash Queen. A zrovna řasenka se podle mě objektivně zrecenzovat nedá. Někomu sedí levné řasenky z drogerie a jiný nadává i na high end. A zrovna já nemám moc typické řasy, takže bych asi moc nepomohla. A o této řasence teď slyším prvně. A samo, že na ní už slintám na YouTube. Tak třeba přece jenom někdy... :D Ale nic neslibuju!
      (A k té bloggerce - jestli to teda bylo na mě - se vyjadřovat nebudu. Potvrzené to nemám, tak nebudu ukazovat prstem.)

      Vymazat
    5. Neviem o ktorej blogerke hovorite (predpokladam, ze niektora z ceskych), ale ja mam pocit ze tak funguje vacsina blogeriek nad 1000 citatelov. Ked si clovek zrata, ze takmer kazdy den je recenzia na nejaky kozmeticky produkt a 99 % recenzii vyjadruje spokojnost a odporucanie kupit si produkt, tak to tak cloveku nejako dojde ze nie je mozne spotrebovat tolko kozmetiky a tiez clovek nemoze byt spokojny so vsetkym. Citam dva take blogy (slovenske) a dost sa na nich bavim :-)

      Vymazat
    6. Pri niektorych si musite vziat lupu na mikropriznanie o venovanom produkte, na inych je dany produkt oznaceny hviezdickou..a potom je podla mna vela takych, ktore to odignoruju a nepriznaju sa :D Ale asi mi je to aj jedno..takymi "chvalim-vsetko-co-mi-pride-pod-ruku" blogmi sa aj tak neinspirujem :D

      Vymazat
  20. Těžko se tomu věří. Ale lidé jsou podnikaví, fakt dobrý :D

    OdpovědětVymazat
  21. Nj, tak to jsou ty profesionální marketingové agentury :D Ty Aničko sama děláš v marketingu? Zdá se mi, že tomu rozumíš, nebo do toho aspoň dobře vidíš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem mírně poučený laik. A mám skvělé učtele. .) (adame?!)

      Vymazat
  22. Příběh je výživnej teda. No jsem ráda, že jsem nikdy na nic nekývla, ale tak Weleda by mě taky zajímala, ale tu mi nikdo nenabídl. Dost často jsou mi spíš ty nabídky pro smích a nechápu ani pravopis a prezentaci. Ty jo ale komandovat takhle blogerku a rozkazovat, co jako má za tonikum zadara udělat fucking weather!!!! Hm, já mám tonikum Alverde alkoholáčka na nečistou pleť a kupuju butelu za butelou teď spíš sháním něco jemnýho bez alkáče, hm Weleda to fakt nebude !-D..Doufám, že napíšeš story z konfrontací s marketingovýma mágama :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Tak to teda je hrozný, já už jsem pár spoluprácí dělala, ale toto se mi nikdy nestalo. Vždy chci vědět podmínky dopředu a když se mi neíbí, tak do toto nejdu.

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za vaše komentáře. :)